Kafedra mudiri:
Telefon:
E-mail:
Kafedra o'qituvchilari
Kafedra universitetning tarkibiy bo’linmasi hisoblanadi.
Kafedraning asosiy maqsadi – o’quv-uslubiy, ilmiy, ilmiy-uslubiy va tarbiyaviy ishlarni amalga oshirish, shuningdek, o’quv jarayonini, loyihali va professional faoliyatni integrasiyalashuviga asoslangan ta’limning eng samarali texnologiyalarini ishlab chiqish va quyidagi mutaxassisliklar va ta’lim yo’nalishlari bo’yicha fanlarni o’qitishni taklif etadi:
- kasbiy ta’lim (turizm faoliyatlari yo’nalishlari bo’yicha);
- turizm sohasida marketing;
- turizm (faoliyat yo’nalishlari bo’yicha);
- turizm sohasida xizmatlar texnologiyasi va ularni o’qitish;
- turizm sohasida loyihalashtirish;
- turizm faoliyatida logistika;
- mehmonxona biznesi;
- ommaviy tadbirlarni boshqarish.
Kafedraning vazifasi – turizm va ijtimoiy xizmatlar sohasida professional kadrlarni tayyorlash, ularning o’zbek tilida ish yuritish malakasi, nutq madaniyati va savodxonligini yuksaltirish, XXI asrning dinamik va global ishbilarmonlik muhitida kadrlar tayyorlash va amalga oshirishni muvaffaqiyatli bajarish.
Asosiy maqsadlar
O’quv ishlari bo’yicha:
Kafedra faoliyatini diversifikasiya qilish, ta’lim va ijtimoiy xizmatlar bozorida talabni oshirgan yangi o’qitish turlarini rivojlantirish.
Zamonaviy o’quv texnologiyalarini ishlab chiqish va joriy etish, o’qitishning mazmuni va uslubini takomillashtirish. Talabalarning savollari va so’rovnomalaridan foydalangan holda nazorat jarayonini ta’minlash, shuningdek, o’quv jarayoniga test tizimini joriy etish. Kafedra saytini rivojlantirish, unga o’quv materiallarini joylashtirish, masofaviy o’qitish bilan auditoriyalarda dars o’tishni navbatma-navbat o’tkazish.
Ilmiy ishlar bo’yicha:
- turizm va ijtimoiy xizmatlar sohasida ta’lim nazariyasi va amaliyoti, ish yuritish, nutq madaniyati va o’zbek tilida savodxonlik sohasida kafedra raqobatdoshligini oshirish. Ilmiy mavzular va konsepsiyalarni ishlab chiqish;
- turizm sohasidagi zamonaviy professional ta’lim boshqaruvi nazariyasi va metodologiyasini ishlab chiqish;
- turizm va ijtimoiy xizmatlar sohasidagi hujjatlarni rasmiylashtirish, nutq madaniyati va o’zbek tilida savodxonlikka ijodiy va strategik yondashuv;
- turizm sohasidagi o’qitishning innovasion usullari va texnologiyalarini qo’llash;
- turizm va ijtimoiy xizmatlar sohasidagi xorijiy tajribalardan foydalanish;
- turizm sohasida kadrlar tayyorlashga noan’anaviy yondashuv.
Kafedraning rivojlanish tamoyillari
- struktura, rejalar, strategiyaning ochiqligi;
- o’quv va ilmiy faoliyatni amalga oshirish usullari, vositalari, jarayonlari va tartiblarining ishlab chiqarish qobiliyati;
- korporativlik - umumiy maqsad sari intilish, imijni mustahkamlash, bajarilgan ishdan mamnunlik va uning samaradorligini oshirishga hissa qo’shadigan an’ana, ijtimoiy qadriyatlarni birlashtirish va rivojlantirish asosida kafedra maqsadlari va bosh g’oyasi yo’lida birlashadigan yagona jamoa ruhini yaratish;
- integrasiya (kafedra atrofida kommunikasion aloqalar tizimini yaratish, uning bitiruvchilarini kafedra manfaatlari yo’liga jalb etish);
- anketalar, konferensiyalar orqali olingan bilimlarni baholash asosida aloqalarni amalga oshirish, bitiruvchilarni kafedraning ilmiy va o’quv ishlariga jalb qilish;
- bo’limning raqobatdosh ustunliklarini rivojlantirish (mavjud raqobatni rivojlantirish va yangi raqobatdosh ustunliklarni yaratish).
Kafedraning funksiyalari
- Zamonaviy tilshunoslik va ijtimoiy fanlarning uslublari va texnologiyalaridan foydalangan holda o’qitish va professional qayta tayyorlashda ishtirok etish;
- fan va amaliyot sohasidagi bilimlarni, shu jumladan, internet tarmog’ida o’quv va ilmiy adabiyotlarni tayyorlash va nashr etish orqali tarqatish;
- turizm va ijtimoiy xizmat sohalarida kasbiy ta’lim bo’yicha tadqiqotlar va ishlanmalar, ilmiy jurnallarda ilmiy tadqiqotlar natijalarini e’lon qilish, kafedra olimlarining xalqaro, milliy, mintaqaviy, sohalar bo’yicha va boshqa ilmiy-amaliy konferensiyalarda, forumlarda ma’ruzalar va ma’lumotlar bilan chiqishlari;
- intellektual salohiyatni to’ldirish va kafedra xodimlarini doimiy ravishda o’qitish.
Hozirgi kunda kafedrada 10 nafar o’qituvchi faoliyat ko’rsatmoqda. Shulardan bir nafari fan doktori, professor, to’rttasi fan nomzodi, dosent va besh nafar assistent o’qituvchi. Bundan tashqari, professional ta’lim sohasidagi turizm bo’yicha ma’ruzalar Kanada va Angliyaning yetakchi o’quv yurtlarining professor-o’qituvchilari tomonidan olib boriladi.
Turizm va ijtimoiy xizmat ko’rsatish korxonalarining ishlab chiqarish bazasida kasbiy sikl, ishlab chiqarish amaliyoti va stajirovka bo’yicha amaliy mashg’ulotlar tashkil etilib, faol turizm va ijtimoiy xizmatlarning amaliy loyihalari amalga oshirilmoqda. Ushbu texnologik maydonlar bitiruvchilarni ish bilan ta’minlashdagi asosiy hamkorlardir.
Professional ta’lim (turizm) yo’nalishlari bo’yicha tahsil olayotgan talabalar Italiya, Germaniya, Turkiya va Indoneziyaning turistik va mehmonxona profilidagi korxonalarda amaliyot o’tashdi.
Professional ta’lim (turizm) uchun kadrlar tayyorlash bo’yicha ishda kafedra asosiy tushunchalarni amaliy ko’nikmalar bilan birgalikda professional til asosida o’rganishga asoslangan talabalarni innovasion va loyihaviy tayyorlashga alohida e’tibor qaratadi.
Kadrlar tayyorlashning bu kabi yondashuvi zamonaviy iqtisodiyotning jahon standartlari talablariga javob beradigan barcha talablarini hisobga olgan holda universitet bitiruvchilarini kelajakdagi kasbiy faoliyatiga ijtimoiy-psixologik va pragmatik-funksional moslashuvini maksimal darajada oshirishga qaratilgan.
Kafedra tarkibida quyidagi yo’nalishlar bo’yicha talabalar ilmiy to’garaklari mavjud:
- Yosh hujjatshunos (rahbar: Yuldasheva D.B).
Talabalar to’garaklari doirasida izlanishlar, ilmiy-tadqiqot, individual va guruhli loyihalarni ishlab chiqish va ilmiy-tadqiqot ekspedisiyalari shaklidagi amaliy ishlar olib borilmoqda. Talabalarning ilmiy-tadqiqot ishlari natijalariga ko’ra, so’nggi yilda kafedra professor-o’qituvchilari rahbarligida va talabalar tomonidan 20 ta ilmiy ishlar chop etildi, shundan:
- 12 - RINS ma’lumotlar bazasi tomonidan indekslangan to’plamlarda;
- 2 - Oliy Attestasiya Komissiyasi nashrlarida;
- 6 - xalqaro to’plam va jurnallarda.